|
|
|
|
|
|
|
|
Przykładowe zastosowania

Integracja EMAPI z witryną www lub wewnętrzną siecią firmową znajduje zastosowanie w niemal każdej branży i dziedzinie.

Podstawowym i najprostszym zastosowaniem EMAPI jest prezentacja własnej placówki na mapie w celu umożliwienia Klientowi bezproblemowego odnalezienia i dojazdu do Twojej firmy. W dobie rosnącej konkurencji jest to tym samym rozwiązanie niezbędne dla każdej firmy posiadającej stronę www. Klient zmierzający do nas na rozmowę lub po odbiór zamówionego towaru dzięki EMAPI już nie zbłądzi nawet w najbardziej skomplikowanej sieci ulic i uliczek.

Szczególne znaczenie ma to w przypadku właścicieli obiektów wypoczynkowo-turystycznych. Prowadzisz hotel, motel, pensjonat lub gospodarstwo agroturystyczne? Wynajmujesz pokoje nad morzem, w górach, na Mazurach lub w innych lokalizacjach, gdzie napływają turyści? Skorzystaj z EMAPI i pokaż na mapie jak do Ciebie trafić!

Kolejną możliwością jest wykorzystanie systemu przez przedsiębiorstwa operujące na zasadzie stref. Pizzerie, salony meblarskie czy salony RTV/AGD, które skorzystają z EMAPI i umieszczą na swojej witrynie firmowej naszą mapę on-linę umożliwiają swoim Klientom szybkie i proste obliczenie kosztów dostawy zamówionych produktów. Ponadto, system zaimplementowany w wewnętrznej sieci firmowej pozwala wytyczać trasy między wieloma punktami docelowymi dostawy.

Informacją nad wyraz istotną z punktu widzenia Klienta jest rozmieszczenie oddziałów banku i bankomatów. EMAPI zamieszczony na stronie www pozwala Klientom znaleźć szybko i sprawnie placówkę lub bankomat znajdujące się najbliżej określonego punktu (np. miejsca zamieszkania, miejsca pracy czy miejsca wypoczynku Klienta), jak również wytyczyć doń trasę. Zaimplementowany w wewnętrznej sieci banku, EMAPI pozwoli natomiast np. porównać rozmieszczenie placówek z lokalizacjami konkurencji.

Towarzystwa ubezpieczeniowe są jednym z najważniejszych odbiorców tego typu rozwiązań, informacja przestrzenna ma dla nich bowiem kluczowe znaczenie – zarówno po stronie Klientów, jak i samych pracowników. Kiedy dzwoni Klient ze zgłoszeniem szkody, przedstawiciel firmy ubezpieczeniowej pracujący w Call Center musi potrafić szybko wskazać mu najbliższą placówkę ubezpieczalni lub autoryzowanego warsztatu naprawczego. EMAPI przydatne jest również agentom ubezpieczeniowym w celu odnalezienia i wytyczenia trasy do szeregu Klientów, z którymi danego dnia ma umówione wizyty.

EMAPI wykorzystuje autorski system Spółki Emapa, MapCenter, który jest wykorzystywany przez liczne przedsiębiorstwa transportowe do kalkulacji tras i zarządzania flotą pojazdów. W ten sam sposób może być wykorzystywana technologia EMAPI. Obliczanie tras, wizualizacja baz i aktualnej pozycji pojazdów na mapie to tylko nieliczne z możliwych zastosowań EMAPI.